csapat_honlap_1200x520

G E N O C Í D U M,  A Z  Ö R M É N Y  H O L O K A U S Z T

Színházunk lehetőséget kapott arra,hogy legújabb bemutatójában a sok államban el nem ismert genocídium témáját egy egészen más színházi formában, tartalommal és eszköztár segítségével mutassa be.

Ebben a darabban más szemszögből nézve keressük a történések okait,miértjeit, lehetséges párhuzamait. A darab szereplői,professzionális táncművészek és színészek, a tánc segítségével tolmácsolják nekünk a történelem eseményeit.

S Z E R E P L Ő K:

klinda_sz_5294_924x616vKeller Linda

“Kiszolgáltatottság, félelem, emberi sorsok, végtelen… Immáron harmadszorra hozzányúlva a témához mindig más mondanivalót és mélységet bírok felfedezni benne. Egyre nagyobb nyugalommal és elfogadással kutatom és keresem magamban az örmény népirtást és hitelességét.

Amit most előadásunkban megfogalmazunk, az mindenki számára fontos üzenet, aktuális és figyelemfelkelő örménynek és nem örménynek egyaránt! Nekem, színésznek különleges utazás a testemmel kifejezni mondanivalómat, izgalmas, újszerű… és mégis sokszor ösztönös, ahogy a test önkéntelenül mozog a lélek vezénylésére, irányítására! Kikapcsolt tudatállapot, ami valahol bennem van, itt és most velem történik!

Édesanyja után a magyarországi kisebbséghez tartozó színművész. Családi gyökerei, kettős identitása mindig is meghatározó és fontos volt számára. A színésznő a diploma megszerzése után bölcsész diplomát is szerzett. Színészi pályája elején budapesti és vidéki színházak deszkáin társulati tagként állhatott, hét évadig. Ma már önálló színházában töretlenül tevékenykedik, ugyanis hat éve megalapította Magyarország első örmény színházát, az Artashat Örmény Nemzetiségi Színházat. Alapítója Magyarország első össznemzetiségi társulatának, a Magyarországi Nemzetiségek Színházi Társulatának, melyben alelnöki pozícióban látja el feladatait. Színészként találkozhatunk vele sorozatokban és televíziós műsorokban egyaránt.

kfotios_sz_5288_924x616vKollatos Fotios

“Számomra egy elképzelhetetlen bűntett a száz évvel ezelőtti örmény népirtás, ami akkor valóság volt. Keresztények tömegét, örményeket, máskor meg görög pontoszit küldtek tömegesen halálba, mert más vallásúak voltak. Számomra azért aktuális ez a téma, mert ma is vannak hatalmak, melyek különböző népeket, népcsoportokat kergetnek hasonló sorsba. Ezért gondolom azt, hogy az emlékezet mindenki számára kötelesség!”

A Thessaloniki Színművészeti Főiskolán színész, musical és drámapedagógus diplomát szerzett. Athénban a Kapodistriako Egyetem filológia szakán a görög nyelv, mint idegen nyelv kurzusát is elvégezte kiváló eredménnyel. Az Európai Uniós Nemzetközi online tanárképző és nyelvoktató program kutatója, tanára volt. Az Amfitheatro görög nemzetiségi színház és művészeti csoport alapítója és mentora. 2019-től Kőbányai Közművelődési Bizottság tagja. Színészi pályája Görögországban indult el, sok tapasztalatot szerzett a Magyarországi Görög Színházban, ma már a Magyarországi Nemzetiségek Színházi Társulatának és az Artashat Örmény Nemzetiségi Színház tagjaként láthatjuk a színpadon.

kkinga_sz_5214_924x616vKovács Kinga

“Nem szoktunk beszélni az örmény genocídiumról. Elfelejtettük. Európában, ha népirtásról van szó, akkor általában egy másik jut eszünkbe, más áldozatok és bűnösök. Pedig újra és újra megtörténik ez a szörnyűség különböző indítékokkal, félelemből, hatalomvágyból. Hogy én mit tennék egy ilyen helyzetben?”

Petrovics Sándortól tanultam a kortárs tánc alapjait és nála csodálkoztam rá először erre a közegre, életmódra, kíváncsiságra. A BailArt Táncstúdió elvégzése után a MU Terminál Kortárs Táncműhelybe kerültem, ahol két és fél évig dolgoztam táncművészként, koreográfusként, tánctanárként. Egy éve dolgozom szabadúszó alkotóként, előadóként, – Onopordum Performance, PR-Evolution Dance Company, Pishpardeh Dramatics – illetve mindenféle háttérszakmában – scripter supervisor, gyártási asszisztens, stand in – színházban és filmben. Szeretnék a jövőben is nyitott szemmel járni és tanulni, elmélyülni ezekben műfajokban. Leginkább a szélsőséges helyzetek érdekelnek, mozgásban és jelenlétben egyaránt.

igabor_sz_5501_924x616vIvanov Gábor

“A genocídium számomra az ember igazi arcát jelenti. Sok olyan történetet hallani, hogy emberek bele voltak kényszerítve olyan helyzetekbe, amiket nem akartak megtenni társaikkal. Mégis, a betegségek után, az ember maga követeli a legtöbb életet. Ebből látszik, hogy állatok vagyunk valamennyire. Mert az állat a zsákmány vagy az uralkodás miatt öl. Az emberi kegyetlenség mindig is az ember része volt. Csak döntés kell ahhoz, hogy megmutassa igazi arcát, vagy egy felsőbb parancs.
Az ember képes férfiak, nők és gyermekek életét feláldozni, hogy a sajátja biztonságban legyen. Ez lehet kolléga, politikus, barát vagy akár a szerelme is.
Mindig is lehetett NEMET mondani. De a saját életünknél nincs drágább széles e világon, még ha úgy is teszünk, hogy ez nem így van. És ha azt hinném, hogy egy kézzel meg lehet számolni hány tömegpusztítás volt a történelemben.
Elárulom hogy míg ezen sorokat írom, addig valahol a világban ugyanúgy embereket ölnek…

“Man is the cruelest animal” – True detective

Szabadúszó táncos. A BailArt Táncstúdióban végzett, mint színházi táncos, de emellett számos kurzuson vett részt Európa-szerte. Délszláv néptánccal kezdett Kricskovics Antal műhelyében, majd a kortárs technikák iránt kezdett el érdeklődni.
Szabadúszóként az alábbi társulatokkal dolgozott és dolgozik együtt: GG Tánc Eger, Miskolci Balett, Grecsó Zoltán,Tünet Együttes, Inversedance, Frenák Pál Társulat, Duda Éva Társulat, Enya Belak Gupta (SLO), Horváth Nóra, Grecsó Zoltán, Wéninger Dalma, Balkányi Kitti, Zambrzycki Ádám, Juhász Kata Társulat, Budapest Tánciskola, Collective Dope.
Szerepelt és tagja is volt több nemzetközileg is elismert táncszínháznak: Közép-Európa Táncszínház, DanceArt, S.A.P.P., Street Art Project Performances, Willany Leó, Improvizációs Táncház, PR-Evolution Társulat, Fáklya Művészegyüttes.
Előadói díjat nyert 2016-ban a Közép-Európa Táncszínház K-Arcok sorozatán belül, az Uraim című darabban nyújtott teljesítményéért. 2017-ben Fülöp Viktor ösztöndíjban részesült, 2019-ben Lábán Rudolf díjjal jutalmazták Horváth Nóra darabjáért, amelyben alkotótárs és előadó is volt. 2019-ben Duda Éva Társulati Különdíjjal jutalmazta, amiért kettő nap alatt betanult egy egész estés darabot.

meghivo